Welkom op deze website over de stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Op deze website kunt u informatie vinden over de geschiedenis, levensloop en de nog bestaande exemplaren van de stalen rijtuigen van
Nederlandse spoorwegbedrijven. Ook is informatie opgenomen over de resterende Nederlandse houten en Blokkendoos-rijtuigen.
Recente wijzigingen:

Tijdens het Open Trein Festijn was CIWL-restauratierijtuig 2287 geopend voor het publiek. Dat bood de kans details in het interieur
te zien die anders onzichtbaar zijn, zoals de noodrem en de klachtenbox. Spoorwegmuseum, 7 april 2023. |

Couchetterijtuig Bcm 51 85 50-70 022-4 is door EETC gehuurd voor inzet in wintersporttreinen. Utrecht Centraal, 31 december 2006. |

Restauratierijtuig 51 84 88-50 004-3 (WR 2752) is niet meer bij NS in dienst maar draagt nog de stickers van de Intercity-Plus
op de zijwand. Het CIWL-monogram is niet meer aanwezig. Wien West, 6 juni 1982.
Foto: F. Haselroida |

Ter vervanging van een slaaprijtuig reed op 30 januari 2023 panoramarijtuig Apm 61 85 19-90 106-9 CH-SBB mee in Nightjet 402/403.
Utrecht Centraal, 30 januari 2023. |

Treinen van de Gornergrat Bahn op station Riffelberg. Links treinstel GGB 3041 dat onderweg is van Zermatt naar het bergstation
Gornergrat. Treinstel GGB 3043 rechts wacht op de volgende inzet. Gornergrat (CH), 9 februari 2022. |
Naar archief ...
|