Wijzigingen aan rijtuig 93 62 071 van BAMNa de ingebruikname van rijtuig 99 84 93 62 071-5 in 2006 door BAM zijn diverse wijzigingen aan de beide kopzijden van het rijtuig aangebracht. Op deze pagina worden de uiterlijk zichtbare wijzigingen besproken uit de periode 2006-2018.
De kopzijde die grenst aan de verblijfsruimte van het rijtuig is in groen/oranje kleur geschilderd. Deze zijde had van origine een vlakke stalen
plaat. In 2010 is het rijtuig gezien waarbij in deze stalen plaat een liggend raam met rooster is aangebracht. Dit raam is aannemelijk bedoeld om
geduwd met het rijtuig te kunnen rijden. Bij een spot in 2012 blijkt het raam naar de andere kopzijde verplaatst te zijn. In plaats daarvan is in de
kopwand een rolluik aangebracht dat eerst grijs van kleur is en later de bijpassende groen/oranje kleur heeft. Samen met de aanwezige overloopplaat
is het mogelijk vanuit het rijtuig naar aangekoppelde materieel te lopen. Gezien het opschrift op de kopzijde is de inzet samen met de mobiele
werkplaats van BAM Rail voorzien.
De kopzijde van het rijtuig die grenst aan de generatorruimte was een gesloten wand waarin een horizontale 'balk' is aangebracht met aan de de
onderzijde een rooster. In 2012 verschijnt aan de rechterzijde een staand raam met rooster is aangebracht. Dit raam was eerder in de andere kopzijde
van het rijtuig aangebracht. Op deze zijde is ook duidelijk zichtbaar een geel kastje met vier aansluitingen te zien. Uit de opschriften is op te
maken dat deze bedoeld zijn voor een MXN rear vision system. Ook op de andere kopzijde is een dergelijk kastje aangebracht, maar minder
zichtbaar op de bufferbalk. |